Pepparkaksmonstret

Idag har varit en lugn dag på tu man hand med Oliver.
Han hade den goda smaken att sova bättre inatt. Första uppvak vid halv fyra.
Då blev det välling och lite lek sedan somnade han om igen vid halv femtiden.
Vi vaknade för dagen sedan vid sju.
Efter en tidig middagslur, halv tio till halv tolv, blev det lunch och sedan ut på en promenad i solskenet.
Då somnade han igen i vagnen och sov en halvtimme till.
Efter det var det dags för mellanmål och packa ihop oss för att sticka till babysimmet.
 
Simmet gick inte så bra idag.
Han började gråta nästan direkt när jag skulle busa med honom och lyfta honom upp och ner ur vattnet, något som annars brukar framkalla hysteriska skrattanfall.
Efter det blev det liksom inte riktigt bra igen under hela simpasset.
Ett dyk gjorde vi bara. Vid kommande försök var han spänd som en fjäder och höll sig krampaktigt fast i mig, så då avbröt vi försöken. Vill absolut inte tvinga honom till något, det kommer bara att sparka bakut på oss senare i så fall. Simmet skall vara kul!!
Men jag funderar på att sticka upp till Sjuntorp nån gång, typ varannan vecka, och extrabada lite.
Kanske blir det bättre då, eller så är det bara nån fas han är inne i nu.
Annars har humöret varit väldigt soligt idag hemma.
 
Kvällen avslutades efter en lång nattningsprocedur med middag till ett avsnitt Nip Tuck.
När maten var slut åkte pepparkakorna fram... och ner i min mage.
Inte alla, men mååånga.
Kakmonster!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback