Pissig attityd

Idag i solen var det dags för hemmamatch på Älvevi.
Jag och Oliver tog en promenad upp för att titta.
Det hela visade sig bli en väldigt tråkig historia.
Inte resultatmässigt för där spelade vi lika.
 
Men KFF's damer hade en väldigt trist attityd och de spelade mycket fult i vissa lägen, ganska ofta dessvärre också.
Tråkigt på ett sådant lag med unga, kvicka spelare och som spelar bra fotboll.
De borde inte behöva komma med fula efterslängar som knuffar i ryggen osv då bollen för länge sedan passerat dem förbi.
Hade jag varit deras tränare idag hade jag skämts för sättet de spelade på, vad de skrek om på plan och hur de agerade över huvud taget.
De är laget som hela tiden har stämpeln att det är tråkigt att spela mot för att de har sån negativ och ibland aggressiv attityd.
 
Till råga på allt så blev ju en hel del skadade p.g.a detta fysiska fulspel.
(Man kan ju spela fysiskt utan att behöva spela fult). En tjej fick en armbåge rätt i tinningen och blev liggande, andra blev knuffade så de föll flera gånger, en del blev fällda trots att bollen redan passerat, nån höll på att få en fot i ansiktet då en tjej tyckte att det var karate eller tae kwon do som utövades istället för fotboll.
Domaren blåste av rätt mycket i början för båda lagen för att stävja denna typ av spel och det kanske var det som räddade matchen från att eskalera till helt bisarra höjder på slutet.
Men en av de yngsta spelarna hade riktig otur och drog ihop med en spelare såpass hårt att hon fick köras till sjukhus för hjärnskakning efteråt.
 
Jag stod tillsammans med en mamma och tittade och vi var båda ganska upprörda.
Till slut var jag tvungen att ropa till KFF nåt i stil med "tjejer ni kan väl vara lite gladare, det är ju meningen att det skall vara kul att spela boll!" varpå jag fick svaret "vad fan spelar du då?".
Jag kan vara ganska hetsig av mig, men på planen är jag oftast lugn, i alla fall blir jag inte så arg så att mina lagkamrater måste komma springande för att lugna ner mig/hålla ner mig för att det inte skall bli slagsmål.
 
Så det var med tungt hjärta och lite ont i magen jag lämnade Älvevi denna gången =(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback