Tre generationers shopping

Idag tog jag och Oliver bussen in till stan för att möta upp mamma och ha en shoppingdag ihop.
Det var nämligen hennes födelsedagspresent från oss, men vi fick flytta fram det en vecka då hon fick förhinder förra veckan.
Tio möttes vi utanför entrén till Åhléns.
Sedan var det underklädesavdelningen som hägrade då mor behövde  lite nya BH:ar.
Vi fick mycket bra hjälp av en duktig expedit där och eftersom det knappt var något folk i varuhuset så tidigt var det lite som att ha en personal shopper då vi fick all uppmärksamhet =)
Vi lämnade avdelningen med tre fina underverk i påsen =)
 
Sedan var det dags för matpaus.
Först Oliver såklart, så in till amningsrummet vid barnavdelningen.
Min vana trogen började jag direkt köra tetris med de vagnar som redan stod innanför dörren.
Frågade om det var ok att flytta utan att titta upp och fick till svar "ja gör du det Lotta".
Ha ha ha vad hände där??? Där stod Mia från föräldragruppen och höll på att byta på lilla Cornelia.
Så oväntat! Så det blev en hel del prat under matningsstunden tack vare det, kul!
Sedan var det dags för oss vuxna att få lunch. Fisk med potatis och god spicy paprikasås blev det, mums!
 
Efter det tog vi ett varv på damavdelningen.
Mamma hittade inget, men jag köpte mig ett par leggings med lite fuskskinnsdetaljer på.
Provade dem nyss och de passade bra =)
Sedan köpte mamma lite sockar och strumpor till sig innan vi lämnade Åhléns.
Hon fick även med sig en kasse ut från Lagerhaus =)
Sedan avslutade vi dagen med en fika på Festival innan mamma tog bussen hemåt igen.
 
Mycket trevlig dag!!
Oliver fick en present han också.
En ratt med blinkers och tuta mm på... mycket uppskattad =)
 
Vår eftermiddag fortsatte sedan på mitt jobb där vi hälsade på och åt mellanmål.
En hel del borta även denna gången p.g.a resor och sjukdomar.
Typiskt. Men kul att se dem som var där =)
Fick lite "skäll" av en kollega för att jag inte var riktigt mammaledig eftersom jag kollar av mailen och ville gå på konferens mm ha ha.
Men vill ju inte vara helt nollad när jag väl är tillbaks, 15 månader är ganska lång tid att vara borta.
 
Till sist tog vi en promenad bort till Patriks jobb för att åka hem gemensamt.
Skönt när vi båda nu jobbar så centralt att man kan gå mellan ställena.
Det gör ju att vi kanske kan äta lunch ihop sedan också oftare än innan om vi skulle vilja.
Mötte dessutom min kusin Klas på vägen.
Hans nya kontor låg också i närheten av mitt jobb.
Har nog inte träffat honom sedan vårt bröllop. Tiden går alldeles för fort.
 
Eftersom det inte blev mycket sömn inatt är det sängen som hägrar nu, trots att klockan bara är strax före nio.
Imorgon är det sista gången på denna babysimkursen och jag vill vara lite piggare då + att vi skall ut till Eklanda och hänga med Maria och lilla Emma =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback