Simning och barnloppis

I förmiddags for vi iväg alla tre till Sjuntorps simhall för att bada lite.
Patrik gjorde paus i sitt gitarrspelande eftersom han också ville vara med.
Första gången vi är i vattnet alla tre på samma gång och det funkade ju bra!
Lite stökigare sedan när jag och Oliver skulle duscha av oss bara eftersom det bara fanns två babystolar på damernas, men typ 6-7 bebisars mammor som samtidigt skulle duscha av sig.
Förutom vi var det tre andra från föräldragruppen där med sina små, så man kan säga att Älvängenborna invaderade Sjuntorp idag ha ha.
 
Efter lunch hemma for jag och Oliver iväg igen.
Då kunde P spela lite i lugn och ro.
Först blev det en vända ner till Ale Torg och Lindex där vi shoppade för de två rabattkuponger vi fått hem.
Ett par lätt fodrade muddjeans samt en pilejacka med luva blev det. Vit jacka - inte grön för en gång skull =)
Köpte i stl 80 så att han kan ha den länge.
Han såg nöjd ut där han satt i min famn och höll hårt i galgarna i kassakön.
 
Sedan till Alafors där det var barnloppis i medborgarhuset.
Det var otroligt tunnt med folk när vi var där.
Hittade inte så mycket kul, men det blev ett "fyra elefanter är fler..."-spel, en leksakstelefon sådan som man själv hade som liten, ett par helt nya raka jeans samt en body med små döskallar på.
Körde nya bilen idag båda turerna vi var iväg och den var grymt skön att köra om än lite ovant nu första gångerna.
Känns väldigt rymlig inuti och går tyst och stadigt så det är svårt att hålla hastighetsbegränsningarna eftersom det inte märks att man kör så fort.
Lite stressad över pipande från backsensorn dock, men som sagt, jag vänjer mig väl?
 
Hoppas på liiite mer sömn inatt.
Igår vaknade O redan ett och var helt utom sig, ville inte somna om i sin säng eller ta nappen ordentligt.
Så mellan ett och halv sex då P gick upp med honom har jag inte sovit speciellt mycket då han mest legat och skruvat på sig intill mig i sängen.
Så han har varit ganska trött idag den lille sötråttan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback