Sjukstuga

Idag har det verkligen varit sjukstuga här hemma.
Igår kväll tjocknade min hals ihop nåt djävulskt samt gjorde ont som tusan när jag skulle svälja så natten blev en kamp mot tårarna.
Inte alls skoj att gå upp flera gånger med en snorig liten man som inte kunde andas och därför var väldigt ledsen.
Fick tvinga i honom lite näsdroppar på köksgolvet vid tvåtiden.
Man önskar ju att man kunde förklara hur mycket det underlättar för honom så att det inte är ett krig varje gång man närmar sig näsan med sprayflaskan =(
 
Imorse visade det sig att även jag hade feber så P fick stanna hemma från jobbet.
Somnade om ett par timmar tills vårdcentralen öppnade och gick dit för att se om det var halsfluss som jag misstänkte.
En dryg timme senare fick jag beskedet att det endast var ett förkylningsvirus jag drabbats av och att det då var meningslöst att skriva ut antibiotika så istället fick jag rådet att köra med Panodil och Iprén ett par dagar istället.
Kom hem, åt ett ägg samt tog två tabletter och sov ett par timmar till.
Oliver har inte mått så bra idag heller. Snorat en hel del och haft lite svårt att äta vid vissa mål.
Därimellan är det full fart, men han har sovit mer än vanligt han med och somnade nästan direkt när jag nattade honom nu på kvällen.
 
P har varit iväg och provspelat igen med bandet han förhoppningsvis skall spela med.
Han är på väg hem nu så jag är nyfiken på hur det gick och vad som sagts om framtiden.
Efter att ha stämt av med honom blir det sängen för mig.
Vi har bestämt att P är hemma imorgon också så jag får en chans att kurera mig, så jag tar natten och kan sedan sova vidare imorgon bitti när O vaknat så länge jag bara orkar.
Håll tummarna för att detta är sista sucken på våra långdragna förkylningar.
Efter fyra veckor börjar det bli liiite tröttsamt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback