Spontan fika - bra grejer =)

Idag hade vi inget särskilt planerat jag och Oliver.
En promenad typ och fixa lite här hemma med tvätt, disk och annat.
Men så kom det ett sms från Marie som undrade om vi ville komma ner till Ale Torg och ta en fika på Tant Rut.
Självklart ville vi det så vi stämde träff klockan tolv.
Min plan var ju då att Oliver skulle hunnit sova middag och ätit lunch innan, men han ville annorlunda.
Så det blev inget sova och mat blev innan elva, sedan packade jag in oss i bilen och han somnade direkt.
I väntan på att klockan skulle bli tolv tog vi en promenad runtom i Nödinge och Oliver fick sova lite till i vagnen.
 
Tant Rut var mysigt.
Och ganska rymligt, så många mammor var där inne med sina vagnar och småbarn =)
Som vanligt pratades det en hel del när två glappkäftade damer ses efter lång frånvaro.
Mycket snack kretsar ju just nu kring de små liven. Lilla Julia är exakt tre månader yngre än Oliver, så båda firade månadsdag idag.
Man jämför ju och tipsar varandra osv.
 
Väl hemma igen vid halv tre var det dags att mata igen och sedan sova lite middag.
Efter det kom Maria över med jultidningar jag lovat att titta på. Blev ett par saker som skrevs upp på beställningslistan. Man måste ju sponsra lite =) Dessutom är det praktiskt med lite extra julklappar på det sättet, man slipper ge sig ut i affären och handla.
Patrik hade shoppat på väg hem idag också. Tossor och vantar till lilleman. En mandolin till köket eftersom jag gnällt på att han skivat gurkan för tjockt ha ha samt en lite glasbytta att ha smöret i inne i kylen.
 
En middag, två avsnipp av Nip Tuck och ett glas rosé senare är det dags att sova.
Imorgon blir det utflykt till Göteborg, fotbollstittning samt grillkväll med laget på kvällen hemma i Älvängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback