Utflykt till Varaschlätta!

Idag packade jag och Oliver in oss i bilen efter frukost och körde mot Vara, eller snarare Hällum en bit utanför.
Vi tog småvägarna förbi Sollebrunn och Nossebro och slutligen ut en liten sväng på E20 innan det var dags att köra grusväg de sista kilometrarna.
Där stod den, den taklösa ladan som skulle vara mitt riktmärke.
Och fram kom vi. Rullade in på den pampiga gräsrondellen framför entré och möttes av Marcus som hastigt fick ta emot för att sedan vara med på paniktillkallat telefonmöte.
Under tiden passade vi på att gå husesyn.
Oliver var mycket glad, det fanns så mycket att titta på.
Bara direkt innanför entrédörren kom första roliga saken - en gubbe iklädd rustning.
Sedan var huset fyllt med Dianas alla konstverk, en del fina, en del roliga och en del nästan lite kusliga.
Som alla de porträtt på familjemedlemmar som spöken på övre plan t.ex. De hade nog nästan fått mig mörkrädd om jag varit enam i huset en mörk, blåsig höstnatt.
 
Sedan tjötade vi lite skit, åkte in till Stora Levene och handlade mat och bullar, åt dessa, snackade lite mer skit och så var det dags för oss att bege oss hemåt igen lagom tills Oliver behövde sova middag.
Lillen sov både dit och hem, så idag har han fått tre timmars sömn på dagen.
Plus att han sov ganska bra inatt. Vaknade en kortis vid tolv. Sedan vid tre en sväng då han fick lite välling och till sist vid halv femtiden tror jag, då jag tog honom till stora sängen.
Sedan vaknade vi strax efter sju.
Jag håller tummar och tuttar på en repris eller bättre inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback