Feberdag

I söndags slog förkylningen till igen här hemma.
Började må lite risigt då vi var på middag, men på kvällen bröt det ut ordentligt.
Ont i halsen och snormaraton.
En månad hann jag ju vara frisk i alla fall... inte helt fel efter ett drygt halvår av sjukdom innan dess.
 
Igår hade jag rätt hög feber så P kom hem efter ett par timmars jobb så jag kunde sova.
Passade på och låg i stort sett hela dagen i sängen.
Skönt både att få vila och ta det lugnt samt sträcka ut ryggen.
Visste ju att han skulle tillbaks till jobbet idag så jag gjorde det bästa för att låta kroppen få en chans att kurera sig.
 
Inatt var det dessvärre Olivers tur.
Han sov oroligt p.g.a sin täppta näsa och tjugo i fem nånstans gick P upp med honom.
Jag låg kvar till kvart i sex, sedan fick jag avlösa P som skulle till jobbet.
Det har varit bra snorigt här hemma idag, men han har ändå varit ganska så pigg.
Har dock varit en kamp att få den lille att sova.
Vill ju dels att han skulle ta igen de 1½ timmarna han sov kortare inatt samt sova lite extra för att kurera sig.
Gick väl sådär, men två sovpass blev det idag i alla fall.
 
Vi var ute en sväng också.
Tog en lugn promenad ner till Apoteket.
Använde sedan min glasskod från Aftonbladet inne på Pressbyrån och åt en Tiptop i solskenet.
Skulle ta vägen längs älven hem, men så fungerade inte hissen på bortsidan av gångbron över motorvägen så jag fick gå tillbaks igen.
Gjorde inte så mycket för då fick jag träffat på vår målvakt Anki på vägen hem också =)
Oj vad Oliver flirtade med henne!!!
 
Har fått fixat lite andra grejer också.
Röjt undan urvuxna kläder, fotat en hel del för att lägga upp auktioner, tvättat upp en del nytt osv.
Så imorgon åker nya windfleecen på då vi skall in till stan och på möte på mitt jobb.
Pendeltåg blir det dessutom och det tycker ju oliven är kul.
Hoppas bara han mår hyfsat så vi kan komma iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback