Sträckning i sätesmuskeln

Var och spelade fotboll igår igen.
Vi var två "gamlingar" bland alla tonåringar.
Allt var frid och fröjd tills vi skulle göra ruscher över målområdet i ett par minuter.
Uppdelade på tre grupper så man hann vila i ca 20 sekunder innan det var dags för nästa löpintervall.
Tränaren var inspirerad av tisdagens träning då en friidrottstränare varit där och pratat löpteknik.
Alltså gjorde vi stegringslöpning (höga knäuppdrag och bra armpendling) i ca 6-8 meter först och sedan maxa resten av sträckan som var kvar.
Första två vändorna känd ejag mig stark och snabb. Det är härligt med stegringslöpning då det känns som om benen verkligen fjädrar under en.
Men sedan kom känningen i höger sätesmuskel som så många gånger tidigare då jag ruschat =/

Det kändes inte så illa så jag körde klart hela träningen.
Körde dock rätt lugnt i slutet och aktade mig för att göra löpningar där jag ryckte i fart.
Så det kändes ändå hyfsat när jag gick hem.
 
Men inatt hade jag väldigt ont. Konstant molande värk som en sjuhelvetes träningsvärk efter ett tungt benpass.
När jag skulle upp i morse kunde jag knappt gå normalt, än mindre sitta bra.
Illa. Det är ju seriepremiär på söndag. Det har blivit något bättre under dagen så jag hoppas fortfarande på det bästa. Skall nog sätta mig en sväng i jacuzzin imorgon när vi är och badar om den inte är avstängd som sist.
 
Någon som har bra tips på hur man snabbt återhämtar sig efter en sträckning?
Nu sitter den ju så dumt att det är svårt med både promenad, löpning och styrketräning av underkroppen =(

Kommentarer
Postat av: Storråttan

:)

2013-04-13 @ 06:32:03
Postat av: Big R

Lopningforalla.se
Där kan man fråga vad som är bra att gra

2013-04-13 @ 06:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback