Barabicu med Tornado Babies.

I fredags var det häng på stan som gällde med mina gamla fotbollskompisar från Tornado BK.
Sharro hade varit hemma i Sverige länge denna vändan tack vare jobb på fotbolls EM samt att hon blev faster åt en söt liten krabat =)
Så det var verkligen dags att vi fick ihop en date med andra ord.
 
Jag mötte upp Sharro och Åse på El Corazons uteservering vid Saluhallen.
Då hade de ätit lite tapas och delade på en kanna sangria som de glatt hällde i mig en hel del av också.
Då jag hade käkat pulverdiet hela dagen räckte ETT glas gott och väl om det skulle bli nån fortsättning på kvällen för min del.
 
Klockan fyra stod vi utanför det nya stället Barabicu på hörnet Rosenlundsgatan/Esperantoplatsen.
Där hade vi bokat bord för fyra eftersom Elin skulle ansluta så fort hon kunde.
I väntan på Elin beställde vi en av deras förrättspizzor och delade på samt varsitt glas att dricka.
Pizzan innehöll manchegoost, sotad lök, spenat och rökt tomat och var mycket god.
Bubblet var kallt och glaset fyllt till bredden - jag var nöjd!
 
När Elin kom beställde vi in mat.
Vi var så fantasilösa att vi beställde burgaren allihop ha ha.
Jag tyckte den var god. Den innehöll baconjam och till pommes fritsen fick man nån rökig variant av bearnaisesås.
Mums mums för hungrig mage!
Sedan blev det en hel del uppdatering av varandra om vad som hänt sedan sist som vanligt.
Också en hel del prat om framtiden och lite löst planerande av en eventuell weekend i London i vinter för att hälsa på Sharro.
 
Då vi bara hade vårt bord till klockan sex drog vi tillbaks till El Corazon där de andra tjejerna delade en kanna sangria till och jag beställde en mangomojito som var mycket god.
Servicen på detta stället är dock under all kritik tycker jag,
Så jag väljer nog inte att gå dit igen om jag får bestämma trots att läget är ganska så trevligt.
Mer tjöt och massa mys i dynorna blev det i alla fall.
  
 
Till slut bröt Elin upp för att åka ut till landet som planen varit från början.
Vi andra tre tog en snabb fika på Capuccino i väntan på att våra bussar/tåg skulle gå.
Sedan tog vi farväl av Sharro som gick mot Liseberg för att möta upp lite andra kompisar.
 
Tack igen för en supermysig eftermiddag/kväll!!
Puss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback