Dan före dopparedan...

Julstress.
Eller kanske inte stress över jul, men som vanligt då man jobbar inom handel, stress från mitten av oktober fram till julafton på jobbet.
Som vanligt har december månad nästan bara svischat förbi och jag har inte hunnit så mycket mer än jobba, gosa med O och sova.
Skall bli extra skönt med lite extra lediga dagar i år då både jag och magen behöver ta det lite lugnt.
 
Jobbar idag, tillsammans med en styrka på ytterligare tre kollegor.
Sedan blir det att mötas upp med reten av lilla familjen och titta på NK's julskyltning, kanske ta en fika och kanske köpa en sista klapp innan vi skall hem och boa in oss och mysa.
 
Julafton blir konstig i år.
Vi kommer bara fira hemma hos mina föräldrar denna gång.
Patriks mamma är helt färdig efter julhandeln, hon har ju egen boutique, så vi har bestämt att fira i mellandagarna istället.
 
Men vi är många som fallit bort av ordinarie julaftonsgäster. Min kusin med familj skall för en gång skull fira hemma hos svärmor nu när de hade möjlighet till det och min morbror har blivit sjuk så han och moster uteblir.
Så totalt blir vi vår familj, mamma och pappa samt mosters bror.
Men det blir nog trevligt som vanligt ändå!
 
Innan på dagen kommer vi fira hemma och byta klappar inom familjen.
Oliver har nu upptäckt det jättestora paketet längst bak vid granen och har vält det x antal gånger.
Hoppas han kommer gilla innehållet - en tågbana. För den skall vi bygga upp tillsammans tänkte vi och leka med på julafton =)
 
GOD JUL önskar jag er alla!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback