Bad och vassa naglar

I förmiddags var vi och badade i Sjuntorp.
Cornelia med föräldrar var också där.
Ett tag låg vi alla och njöt i jacuzzin dessutom, lyxigt värre =)
Oliver dök ett par gånger och verkade tycka det var helt ok!!
 
Sedan hem och fixa sopplunch till Pat, Paulina och barnen som skulle komma på besök.
Det var himla skoj att ses igen, längesedan sist.
Enda smolket i bägaren var att Oliver rev Tino över kinden så han fick ett långt, fult märke =/
Man måste vakta över den lille vilden precis varje sekund och det lyckas man ju såklart inte med.
Hoppas han snart lär sig det där med att ta lite försiktigt och klappa fint.
När lär de sig det egentligen? Jag har ju tjatat om att klappa fint coh försiktigt sedan han föddes och hållt i hans hand och visat hur man gör vid nästan varje tillfälle, men ändå kommer de där utfallen titt com tätt, eller är det helt enkelt bara så småbarn fungerar och inget att oroa sig för så länge jag fortsätter att tillrättavisa?
 
Strax före fyra åkte de vidare till Paulinas syster för att käka middag och vi började med våra kvällsbestyr här hemma.
Blev återigen sugen på att ta fram symaskinen och sy lite till Oliver när man såg de fina kläderna som Tino och Nova hade på sig som Paulina sytt.
Men jag vet att jag nog måste lämna maskinen på service först eftersom den krånglat en hel del de sista gångerna jag använt den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback