1-årskalas

Denna dagen har verkligen bara sprungit förbi.
Jag stack upp till Älvevi redan strax före halv tolv.
Tur var väl kanse det eftersom golven inte var så rena så jag fick svabba dem innan kalaset.
Hade det inte varit för att det skulle vara flera småttingar med hade jag kanske kunnat leva med det, men man vill ju inte att de skall bli görsmutsiga om de vill krypa lite.
I gengäld slapp jag svabba efteråt, då räckte det med att sopa.
 
Fick hjälp av mamma och pappa efter en stund, så vi dukade fram porslin, blåste och satte upp ballonger, pyntade bord mm.
Var givetvis inte riktigt klart när gästerna kommit, men nästan.
Totalt 29 personer varav nio barn i olika åldrar - kul!!
Vi bjöd på tårta, muffins, bullar, kakor, godis, saft, te och kaffe.
Som vanligt hade jag dock gjort alldeles för mycket och nästan hälften fick åka med hemåt igen, men så blev vi ju också nästan tio personer färre än jag räknat med när jag bakade.
Nåja, då finns det ju nåt gott att fika på om nån vill hälsa på vid senare tillfälle istället.
 
Annars två mycket trevliga timmar.
Oliver var glad och skrek efter mer tårta när pappan inte matade honom snabbt nog.
Sedan var han väldigt nyfiken på alla nya leksaker som kom ur paketerna som pappan hjälpte honom att öppna.
Tusen tack för alla fina saker!!!
Oliver och tårtan.

Svårt att få honom att titta framåt...

Bus med alla ballongerna hemma innan läggdags.
 
Avslutade med städning och omroddning av möbler i lugn och ro när alla tackat för sig och fick mutat min tränare som dök in som hastigast med en bit tårta mot lite bärhjälp.
Sedan avslutade vi kvällen med middag och Star Trek i soffan, helt utslagna.
Det ligger en liten man helt utslagen i sin säng också. Med fötterna på kudden och ena armen på magen.
Söta, älskade lille pojk.
 
Imorgon fyller han ett.
Paketen från mamman och pappan är nu inslagna i väntan på att små, små pojkhänder skall öppna dem imorgon kväll när pappan kommit från jobbet.
 
KÄRLEK!
 
Fler foton från kalaset och ettårsdagen kommer förmodligen imorgon.
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Ludde hälsar och grattar lilla Oliver på ettårsdagen, ser fram emot fler bilder <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback