Playdate och fotboll

Idag har vi varit ute och gått en sväng med barnvagnarna.
Var förbi både Pressbyrån och ICA i jakt på SRM-tidningar till grekerna, men ingen skiva fanns i lösnumrena i affär.
Kanske bara de som är prenumeranter som får bonusskivan med?
Sedan hängde vi hemma hos Mia ett par timmar och fikade och pratade skit medan barnen lekte.
 
Väl hemma höll jag nästan på att somna på köksstolen när jag matat klart Oliver efter hans eftermiddagslur.
Sååååå trött =/
Piggnade till lite när P kom hem från jobbet och vi åt middag.
Sedan var det dags att klä på sig understället och fotbollskläderna och ge sig ut i kylan för lite motion.
Kanske inte det ultimata vädret för motivationens skull, men när man väl var uppvärmd var det inte så farligt kallt.
Man kan säga att jag övat upp mitt träben bra under dessa fyra månader jag inte kunnat vara med och spela =/
Snedskott hela tiden mest tyckte jag och konditionen var inte på topp.
Men vad gör det när man är lite enveten. Ett par pass på plan och några löppass på gymmet så kanske jag börjar komma i fas igen.
Kul att spela boll och träffa tjejerna igen, mindre kul att allt tyder på att damlaget läggs ner och det endast blir 7-mannaspel... för många av de yngre som vill spela juniorfotboll.
 
Har inte riktigt bestämt mig för hur jag gör i så fall.
Vill ju gärna spela lite boll, men har lite svårt att passa tider, så egentligen passar ju enmansträningen på gymmet mig bättre + att medlemsavgiften svider lite nu när man har knapert i plånboken.
Men jag avvaktar lite med att bestämma mig tills besutet är taget ang. damlaget vara eller icke vara.
7-manna var ju i ofs kul det med =)
 
Spännande att se om jag kan gå imorgon....
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback