Praktikantträff

Idag var praktikanten här och hälsade på med lilla Cornelia.
Praktikanten är då pappan ifråga, det är så han benämner sig själv nu när han gör en kortare sväng med pappaledigt när mamman är och åker skidor =)
Vi skickade för säkerhetsskull med honom ett par hårdrocksdokumentärer hem, så att han skulle ha nåt trevligt att sysselsätta sig med kvällstid. Tror inte Mia hade uppskattat dem så mycket ändå =)
 
Oliver har inte varit på något vidare humör idag.
Tror det är den däringa kindtanden som spökar lite mer igen.
Man ser att hela tandköttet är svullet och att det är lite rodnad mitt på där tanden så småningom kommer spricka fram.
Måste göra väldigt ont för han brukar inte vara så gnällig.
Det gör även att han inte gärna äter så mycket, så idag har han ätit ett helt mål lagat mat + ett mellanmål mindre än normalt. Måtte den där tanden snart komma fram!!
 
Jag har varit och tränat ikväll.
Först 35 minuter tung styrka.
Ökade i både benpress och marklyft.
Men skyndar långsamt i marklyften då jag är rädd att tappa teknik och skada ryggen.
Körde även lite axelpress och bålövningar.
Avslutade med att springa 20 minuter i ca 75% av maxpulstempo.
Än så länge har jag inte märkt av något under träningspassen att jag äter betydligt färre kolhydrater nu.
 
Maten idag då:
Lunch blev kycklingfiléer med chilibea.
Mellanmål innan träning äggröra på två ägg och fetaost.
En proteindrink efter träning.
Middag kycklingfiléer med lite rotfrukter i ugn samt gräddsås och lite knaperstekt bacon.
Efterrätt en näve cashewnötter.
Övrigt blev en liten delicatoboll då Håkan var här och fikade.
Intaget blev således 183g gram protein, ca 60 gram kolhydrater och ca 130 gram fett.
 
Har dock fortfarande inte bestämt mig för om jag skall köra på väldigt kolhydratssnål kost med mycket fett, eller köra mycket protein med en mindre mängd kolhydrater och istället minska på fettet.
Annars tycker jag att den periodiska fastan funkat bra hittills, trots att jag normalt sett är van att äta frukost inom en halvtimme efter uppvaknandet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback