Utflykt till lantbruket

I eftermiddag blev det en familjeutflykt till Järnklätts lantbruk utanför Stenungsund.
Vi hade nämligen beställt en familjelåda kött som skulle hämtas.
Tur att jag ringde om vägbeskrivning för annars hade vi nog snurrat runt lääänge.
Väl framme var det mycket gemytligt. De hade t.o.m. dukat fram fika till dem som skulle hämta sina lådor, hembakta kladdkakemuffins, ballerinakakor, te och kaffe fanns.
Förutom vår beställda låda köpte vi på oss två "finbitar" kött som blivit över när de packat lyxlådorna.
Bl.a entrecote att mumsa i oss till nån god gratäng nån helg framöver.
 
Jag frågade om vi inte kunde få titta lite på djuren.
Skyllde lite på att Oliver skulle tycka det var kul, men egentligen var det nog mest jag som ville titta =)
Kan sakna landet väldigt mycket imellanåt efter alla somrar jag var på min mammas kusiners gård i Frökärr.
Önskar att vi hade samma möjlighet att skola Oliver om livet på landet och även om döden på landet, för det är ju vad det innebär då man har köttdjur.
Fin gård hade de i alla fall och vi såg höns, hästar, ungtjurar, kvigor, tjurar i lösdrift och får.
Dessutom en salig massa katter och en hund skällde bortifrån boningshuset.
 
Ser fram emot nästa gång vi skall hämta då det förmodligen är både varmare och ljusare =)
 

Med denna bilden från igår kväll säger jag tack och godnatt för idag.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ha,ha, han sover precis som Pippi Långstrump! Han e´för go´.

2013-01-26 @ 14:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback