Vinterskoj

Idag hade vi playdate med Caspian och Cornelia i pulkabacken.
Vi tog en liten mindre backe än den de större barnen var vid.
Slänten ner mot skolan helt enkelt borta vid biblioteket.
Den funkade alldeles utmärkt =)
Oliver skrattade när det gick nerför, men tyckte nog det gick långsamt uppför - i alla fall när mamman drog pulkan.
När vi hade stojat nån halvtimme i snön räckte det nog för de flesta barnen och vi gick hem till Caspian istället.
 
Där blev det lite lek och bus och vi avslutade med fika.
Vi fick smaka Stefans goda matmuffins till teet/kaffet.
Den ena innehöll fetaost och soltorkade tomater och den andra nån annan ost och salami.
Mycket goda!!
Mysigt med lite häng även på helgen och kul att Patrik kunde vara med också.
Det är ju ändå han som skall leka med de andra barnen sedan i maj när jag börjar jobba igen.
 
Stack till gymmet på eftermiddagen och körde ett tungt styrkepass.
Blev lite peppad imorse när vågen visade att jag gått upp ett helt kilo sedan igå... ja ja, jag vet att det förmodligen bara är vätska, men det var ändå lite knäckande.
Körde mest fokus på rygg, kabelrodd, latsdrag, marklyft och skuldrorna.
Utöver det blev det två axelövningar, bänkpress med hantlar, benböj i maskin samt lite bicepscurl.
Totalt 50 minuters styrketräning.
 
Kvällen avslutades sedan med att vi såg den svenska filmen "Tjenare Kungen" som var betydligt roligare än jag förväntat mig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback