Bad och trädgårdsfix

Imorse åkte vi som vanligt till Sjuntorp och badade.
Får passa på nu innan de stänger för sommaren.
Nästa vecka är det stängt p.g.a. pingst och sedan har de öppet till 13/6.
Efter det får vi bada i havet/sjöar/uppblåsbara poolen på gräsmattan.
 
Oliver var så söt. Han gick nedför trappan i bassängen och höll mig i händerna.
Normalt sett brukar han stanna då vattnet når honom till midjan, men idag klev han ner ett steg till så att det nådde honom till bröstet.
Sedan gick jag förbi så jag kom framför honom och bad honom komma till mig, då tog han ytterligare ett kliv så det blev ett litet dyk ner i vattnet.
Sedan skulle han uppför trappan igen och göra om hela proceduren en gång till när Patrik kommit i vattnet.
 
Vi köpte egna armpuffar med oss hem idag att ha när vi badar på egen hand.
Det är en speciell modell som inte finns i vanlig handel som gör att de balanserar bra i vattnet och kan vända runt lite som de vill utan att hamna under ytan.
Oliver har börjat gilla dem och gillar att kunna ta sig fram för egen maskin.
Idag gick vi armgång längs kanten ut på den djupa delen och sedan skulle han simma ut i vattnet.
Jag trampade vatten för fulla muggar för att hålla mig flytande och kunna vara ett litet stöd med handen om så behövdes.
När han väl kom ut en bit i poolen tror jag att han tyckte det var läskigt så då skulle han upp i famnen på mig.
Då fick P hjälpa till och bogsera oss in till kanten ha ha.
 
Han fick även pka rutschkanan flera gånger idag och det var jättekul även om jag lät honom dimpa ner i vattnet helt vid nedslaget.
Upp igen skulle han och åka. Kompisarna Caspian och Cornelia var med de också!
En trevlig överraskning var att damen som håller i drop-in:et på lördagarna hade fixat fika till alla som badade.
Det var två sorters hembakt bröd, hembakta havreflarn och lite olika pålägg samt kaffe, te och saft =)
Så badstunden avslutades med en god fika i entrén till simhallen.
Sånt händer ju inte direkt i storstan!!
 
På vägen hem blev det en sväng om Ale Torg.
P ville ha nån god ale till kvällen och jag behövde fixa månadskort att åka pendeltåg med.
Blev även en spontan sväng in om Lindex.
Har sett att värmen verkar komma nästa vecka så Oliver fick två olika tvådelade pyjamasar med korta ärmar och ben. En med Bamsetryck och en med tjuv och polistema =)
Hittade även en skön sommarklänning till mig. Smock upptill, lång och med lite vidd nedtill samt en kortare slits på vardera sida av kjolen. Denna i ett superhärligt och färgglatt djungelmönster.
 
Väl hemma tog jag tag i lite mer trädgårdsarbete.
Plockade upp en väldans massa maskrosor på framsidan, rensade ur rosenrondellen samt klippte ner rosenbuskarna till hälften, planterade ranunkellökarna jag köpte igår, rensade lite mer ogräs i rabatterna, klippte upp markväven runt perennerna i rabatten jag fixade förra sommare, gödslade häcken och vattnade det sådda gräset på baksidan.
Måste dock köpa två nya perennplantor till landet, för två av dem dog, men jag vet inte vilka??? Måste ha slängt lapparna på vad jag satte, så jag får vänta tills de börjar blomma, plåta dem och ta med till plantagen och se om jag kan få hjälp med vad det är.
 
En dag med fullt upp även idag alltså.
Imorgon blir det nog lite lugnare och så skall vi på 2-årskalas för världens bästa Ralf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback