Röjardag hemma

Idag när det regnade och var trist väder passade vi på att spontanröja lite här hemma.
Patrik startade med garaget.
Under tiden gick jag och Oliver ut en liten stund så jag kunde stega upp gräsmattans storlek på ett ungefär.
Vi skall nämligen skaffa oss en robotklippare nu när hojarna skall väck och vi får in pengar.
Bra sätt att spara tid under sommarhalvåret!!!
 
Patrik rensade och slängde en massa saker.
Plockade iordning resten så att det tog mindre plats och sedan fanns det plats för all vår musikutrustning där ute.
Så nu är hälften av grejerna från Olivers blivande rum tömda.
Skall försöka sälja mina två första basar samt en komboförstärkare.
Räcker att ha en uppsättning med grejer kvar ifall det blir musik senare i livet igen.
Under tiden han städade försökte jag leta reda på trådbacksinredning att ha i min garderob, men vi får nog bygga om den lite för att det skall funka.
Men det var nog inga problem trodde P.
Tur man har en händig man.
Det som är kvar i Olivers rum nu är en rockad så att P flyttar ut allt i sin garderob till garderoben i förrådet och vi kastar den så att endast en av två finns kvar i rummet, sedan är det ett barbord som skall ut också innan vi kan börja spackla, måla och tapetsera.
 
Annars har det varit mycket häng ute på altanen för varmt har det ju varit trots regnet.
Så Oliver har gungat, suttit i sin lilla campingstol som han älskar och sprungit omkring och lekt med sina saker.
Så skönt att ha det extra rummet nu och att det dessutom är så rent och fräscht att man inte behöver ha skor på sig. I lööööv vår och sommar och altanen =)
 
Kvällen avslutades med god mat, ett glas rött, lite godis och en äventyrsfilm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback