VAB och kontorsflytt

Första veckan skarpt läge på förskolan och på torsdags förmiddag kom första samtalet om att allt inte stod rätt till med lille O och att vi nog borde komma och hämta hem honom.
Han var helt enkelt inte med i matchen, trött, ledsen och inte alls som vanligt.
Avslutade mitt möte och satte mig på ett tåg hemåt med datorn under armen.
Möttes av en sovande kille i en vagn i kapprummet. Han var krossad stackarn och hade feber.
Så vi åkte hem och åt lunch så fick han vila lite till medan jag betade av lite mail.
Förvarnade P om att ta med sig saker hem så han kunde få jobbat lite under fredagen då jag var tvungen att vara på jobbet p.g.a flytt.
Hoppas att nästa vecka går bättre, för han har verkar mycket piggare både igår och idag om än med lite separationsångest, men det är nog bara en reaktion på dagisstarten.
Plus att det är en ny tand på G också upptäckte jag idag, så den ställer väl kanske till lite den också.
 
Kontorsflytten gick över förväntan och vi blev såpass klara vi kunde bli i fredags eftermiddag så ingen behövde jobba i helgen. GÖTT!!
Vi bor nu i andra lokaler i centrala Gbg i K-märkt hus utan hiss.
Vårt kontor är en etagelägenhet som gjorts om till kontor så vi bor både på plan 2 och 3 och har en sprialtrappa mellan dem.
Det finns en gemensam takterrass med de andra företagen som bor i huset samt en egen liten balkong som bara vi har tillgång till.
Kommer bli fint framåt våren och nästa sommar!
Det enda som inte var fixat innan helgen var inkoppling av el och nätverk till alla arbetsplatser.
Detta kommer att ske på måndag, vilket betyder att jag jobbar hemifrån imorgon så att jag kan fördela det mest akuta och få undan lite mail och annat administrativt som vuxit på hög nu när jag haft semester.
Men på tisdag blir det jobb på nya kontoret även för mig =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback