En sån dag...

Idag har varit en rätt deppig dag.
Vet egentligen inte varför, men har känt för att gråta mest hela tiden.
Mitt taskiga humör gick ut över Patrik imorse då jag skällde på honom för att nya klädförvaringen fortfarande inte var uppsatt i skötrummet.
Det visade sig dock att min tidsuppfattning var helt åt helvete och att han köpt den på väg hem i tisdags och inte i fredags förra veckan som jag trodde.
I tisdags var vi ju dessutom på sjukhuset för att kolla till bebis, så jag vet inte när han skulle hunnit fixa det.
Nåja, jag bad om ursäkt för mitt påhopp och bad honom ta allt jag sa idag med en nypa salt.
 
Känner mig sjukt rastlös och tiden går långsamt när man bara mest ligger på soffan.
Försöker ha en rutin i alla fall och går upp samtidigt som Oliver och Patrik så vi kan äta frukost tillsammans.
Sedan tar jag det lite lugnt i soffan. Efter det sitter en stund vid datorn och jobbar med fotoboken från bröllopet och vår bröllopsresa och sedan tillbaks till liggläge i soffan där jag oftast sover nån timme innan Oliver och Patrik kommer hem på eftermiddagen.
Saknar jobbet, men hade inte klarat av att vara där då det gör ont att sitta en längre stund.
Försöker intala mig själv att njuuuuta av att bara kunna vila och känna livet som växer inuti magen.
 
Bra saker idag:
- Klädförvaringen är nu uppe och nu har syskonen varsin i skötrummet.
Så det är lite omorganiserat och de upptvättade babykläder som legat på vinstället en vecka ligger nu vikta på sin plats.
- Oliver är nyduschad och luktar godare än vanligt =)
- Bebis har rört massor på sig i magen idag och det är mysigt att känna hur den buffar runt där inne.
- Regnkläder till sommarsäsongen är beställda till Oliver för att ha på förskolan. Turkosa byxor och röd jacka!
- Ny trämobil med luftballong och flygplan beställd för att ha ovanför spjälsängen.
 
Sammansfattningsvis blir nog avslutningen av dagen bättre än starten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback