Lättar lite

Nu skall det handla om mig denna gång.
Och min viktresa mot lättare ben och löpning och så småningom fotboll igen.
Har varit rätt duktig de sista tre veckorna och tränat minst fem dagar/vecka.
Träning nu betyder raska promenader typ, inte som förr när det kanske var ett tufft intervallpass eller ett långpass på över milen.
Men man får ju börja någonstans.
 
Idag blev det en svettig kvart på crosstrainern + 30 minuters rask promenad där jag smög in jogg var 4-5:e minut bara för att känna på det.
Det känns att jag är för tung för att börja jogga längre sammanhängande tid, men skönt att få lite annat flås än det från promenaderna.
Fortsätter så då jag joggar att bara lägga in 1-2 minuter med mellanrum så jag inte belastar knän och leder för mycket.
 
Men vågen går stadigt nedåt.
Minus drygt tre kilo på dessa veckor känns helt ok.
Har ju försökt hålla kosten hyfsad också, men visst har det slunkit ner både nån kaka och glass, men inte i de hysteriska mängder som innan.
 
Heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback