Nattligt akutbesök

Oliver var nere för räkning hela dagen igår.
Inte alls pigg och glad som han brukar och ganska hög feber, närmre 40 grader.
Vi fick i honom lite vatten, saft, isglass, knäckebröd och smörgåsrån samt lite choklad men det var allt.
På kvällen dukade vi fram vår skaldjursfrossa som vi egentligen skulle intagit hos kompisar i Nödinge.
Men när vi ätit halvvägs vaknade Oliver och var stekhet.
40,7 grader visade termometern på och jag ringde vårdguiden som rådde oss att åka in till sjukhuset.
Satte mig snabbt och pumpade ur brösten så det skulle finnas mjölk till rasmus om han vaknade innan vi var hemma igen.
Sedan körde jag och Oliver till östra.
 
Vi kom in snabbt och inget fel på vare sig puls eller syresättning.
Vi fick ett eget rum att sitta på och Oliver fick en isglass.
Jag fick order om att få fram ett urinprov, vilket inte är det lättaste med ett litet barn som ännu bara kissat i blöja, men han fick ligga i sulkyn och sova med muggen lämpligt placerad och efter drygt två timmar kom det äntligen lite kiss.
Urinodlingen visade inget och doktorn hörde inget på lungorna och tyckte att magen kändes mjuk och fin.
Så inget fel på Oliver mer än kanske influensa eller om halsodlingarna vi tog i måndags visar på något.
De hade fortfarande inte kommit tillbaka till VC när jag ringde i fredags fm.
 
Imorse när jag tog tempen hade febern gått ner till ca 39 grader.
Men tio minuter efter det kom P stormande efter papper då Oliver blödde såpass mycket näsblod att halva ansiktet var rött av blod och pyjamas och sängkläder ordentligt nedfläckade.
Men det avstannade direkt när han lade sig på rygg och tog det lugnt.
Men det har varit mycket tårar och sömn för den lille mannen idag. Det enda vi fått i honom har varit lite saft, vatten och salta pinnar än så länge.
Skall testa med en isglass snart igen, men han bara puttar bort allt vi för mot munnen =/
 
Hoppas han snart är sitt glada, pigga jag igen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback