Återfall.

I lördags morse kom frossan som ett brev på posten. Exakt en vecka sedan avslutad dubbelkur penicillin.
Damn it!!
Bröt ihop och grät som ett barn. Tog sedan en alvedon + iprén och gick och lade mig igen.
När jag vaknade en timme senare kändes det bättre, men tempen visade på 40,2 grader och bröstet var illande rött.
Ringde in till förlossningskoordinatorn som hänvisade mig in till antenatal på östra.
Så dit fick vi bege oss hela familjen.
Tog ca 3 1/2 timme innan vi var klara och kunde åka hem igen.
 
Läkaren fick rådgöra med barnmorska innan han visste hur de skulle gå vidare med mig eftersom jag var där för femte eller sjätte gången för samma sak, har tappat räkningen nu.
Men eftersom jag svarat bra på tidigare penicillinkurer såg han ingen anledning att lägga in mig i alla fall, skönt det!
Nya blododlingar gjordes för att se om jag har infektion för övrigt i kroppen.
Sedan fick jag tid för återbesök bokad och så iväg till apoteket för att hämta ut ny dos medicin.
Denna gången blev det bara en sort, men lite starkare dosering.
Den skall ätas i tjugo dagar, så nu jäklar måste det ge med sig. Såret var ju nästan helt läkt denna gången och har inte blivit så mycket värre tack vare att bröstet inte svullnade lika mycket som tidigare gånger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback