Renoveringsstök och magsjuka.

För två veckor sedan inleddes renoveringen.
Innan dess hann vi få influensan över påskhelgen som resulterade i att maken fick en dubbelsidig lunginflammation.
Alltså fick jag både ta hand om barnen och packa ner hela köket själv eftersom han blev ordinerad sängliggande i 1-2 veckor.
Kul på hjul! Sammanbrottet var nära kan jag lova.
Vi firade Rasmus ettårsdag på tisdagsmorgonen hemma och sedan packade jag ungarna och stora väskan i bilen och stack till mamma och pappa ett par dagar för att slippa rivningsstöket hemma.
 
Väl hemma igen på fredagen fick Rasmus magsjukan och spydde vid varenda matning i fyra dygn typ.
Inte bra med tanke på att han innan kräkts vid hälften av matningarna p.g.a förkylningsslem.
Så när vi väl kom till bvc för ettårskontroll hade han gått ner sedan förra vägningen, så nu är vi inbokade på återbesök om en månad istället för om ett halvår.
Om sammanbrottet var nära innan så blev det inte bättre av att ha bägge barn hemma mitt i kaoset.
Räddningen var att det var fint väder så att vi kunnat vara på både altanen och ute i trädgården mycket.
Jag vågar knappt skriva det, men nu verkar det som att barnen är friska bortsett från lite vanlig vårsnorande.
Håll tummarna!!
 
Köket borde vara klart inom en vecka. Men fick nyheter om att både elektriker och VVS-kille var på en veckas semester och med tanke på att det är röd dag på fredag vågar jag inte hoppas att vi har ett komplett kök innan nästa helg.
Lika bra att räkna med ett par dagar till så man inte blir besviken. Under tiden kanske vi kan tömma tvättstugan så de kan börja riva och greja lite där ute. Så snart dags att packa stora väskan igen och flytta ut till Fiskebäck ett par dagar.
 
Så nu har jag gnällt av mig lite, känns gött ändå, för ibland är det så man funderar på att köra sig själv till psyk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback