Sömn, vad är det?

Det finns mycket som kan ställa till sömnen hos en liten parvel.
Här avlöser de varandra dessutom, så nu börjar jag bli rejält trött.... nästan utmattad.
Just nu är det framtänderna som spökar för R. De är på väg ut och det gör rejält ont.
Så ont att han gråter, så nu har han fått smärtlindrig 2 ggr/dygn i två dagar.
Det gör också att när han vaknar på natten har han mycket svårt att somna om.
Inatt vaknade han första gången vid elva, då hade jag hunnit sova en knapp timme, sedan var det 2½ timmes snurrande i sängen, blöjbyte med nedkissning av mamman och hela skötrummet innan det kunde somnas om igen.
Vid det laget var jag ganska klarvaken. Suck.
 
Imorse när vi precis fått av alla ytterkläderna på förskolan kom rapporten om att ett av barnen kräkts.
Fick frågan om jag verkligen ville lämna O, men då var han ju redan inne och ville absolut inte gå hem + att jag var komatrött.
Vid hämtning kräktes ytterligare ett barn en meter från mina fötter, så då tog jag ett snabbt beslut att det nog var helg för oss en dag tidigare än vanligt.
Så hoppas vi att vi inte blivit smittade och att det hunnit gå över på förskolan tills tisdag i nästa vecka.
 
Nu börjar tankarna kring renoveringen lugna sig i skallen i alla fall. Det mesta är beslutat och imorgon skall vi beställa köket på IKEA.
Vi skulle dock fått en grundoffert på artbetet i början av denna veckan, men än så länge lyser den med sin frånvaro.
Hoppas den dyker in under kvällen eller imorgon.
Har hämtat hem tapetprov samt sju färgprover idag som jag gjort en första målning med på väggarna.
Skönt ändå att vi tycker lika, för än så länge har både jag, P och O sagt samma färg som favorit till fondväggen i vardagsrummet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback