Midnattsloppet 2016

Jag och tre lagkamrater samåkte in till Gbg.
Det var inte helt lätt att hitta parkering, men till slut fick vi en plats nära slottskogsvallen men med direktiv att vi inte kunde få ut bilen förrän efter målgång 24:00.
Eftersom mina lagkamrater inte är kloka nånstans så bjöds det på rätt många garv innan vi ens hunnit ställa av oss sakerna på läktarna. Ösregnet kanske dämpade humöret något, men det slutade precis lagom till start.

På väg framåt mot starten tillsammans med alla andra glada löpare.
Queen - Don't stop me now drar igång och ett leende sprider sig över facet och fötterna börjar stampa.
Sedan byter de till Mötley Crue - Kickstart my heart och startskottet för min startgrupp går och jag tänker, fan de har valt musik enkom för mig ikväll! Så jävla go känsla.
Det också känslan av att natten kommer innehålla så mycket galna goa grejer gör att jag nästan glömmer av halsen som gör ont och dagsformen som inte är alls det jag hoppats på.
 
Loppet känns relativt lätt fram tills Kjellmansgatan och den hemska backen upp till Masthuggskyrkan.
Att det står nån gospelkör och sjunger nån seg kristen låt gör inte saken bättre, men så kommer jag runt kyrkan och får hela den vackra kvällsvyn av Göteborg och jag blir nästan lite salig där och då.
Fan vad vackert Göteborg är, love it!!
Vidare nerför backen, pinnar på när jag har medlut. Vidare nerför Stigbergsliden och mot Järntorget, sedan kommer uppförslutet igen och jag går igenom halva Nordrostpassagen.
Men sedan är det ju bara slottskogen kvar och så i mål.
 
Landar en tid på 54:27.
Känns helt ok.
Målet var satt på runt 52, men eftersom jag inte är helt frisk så är det good enough verkligen.
 
Träffar mina lagkamrate efter ett tag, vi stretchar, byter om och skrattar innan vi sätter oss i bilen med varsin kopp kaffe i väntan på att få rulla ut med bilen.
Pettsson får span på snubbe med bag in box, rullar ner rutan, håller ut koppen och frågar om hon kan få påtår, vilket hon får - med råge.
Får ett sms senare på natten när jag rullar mot nästa äventyr att det är svårt att packa upp väskan när man inte är helt nykter.
 
LOVE these girls.
Ni är bäst!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback