Visst gör det ont när knoppar brister...

Min man uttryckte det;
- Det ligger på dig.

Jag svarade att jag var plågsamt medveten om detta.
Att jag känner tyngden varje vaken sekund och att det känns som om den skall krossa mig.

Mest yttrar den sig som dåligt samvete.
Dåligt samvete för att jag inte känner likadant som honom.
Men det värsta är ändå det dåliga samvetet gentemot barnen.
Varje gång jag ser dem leka och vara lyckliga i hemmet sticker det i hjärtat när jag vet att det finns en risk att framtiden kommer se helt annorlunda ut än den gör nu.
Vem är jag att rasera deras trygghet?
Vem är jag att ställa så stora krav på livet?
Jag har fått höra att jag är bortskämd och inte vet hur bra jag har det och ibland tänker jag att de som säger så kanske har rätt, men vem kan egentligen döma en annan människas känslor och perception av lycka?

Mitt hopp och tilltro ligger till att vi öppnat upp för dialog och samtal som ibland kanske är sårande i sin ärlighet, men borde leda till någonting gott.
Vi har en vilja att framtiden skall bli bra oavsett hur det slutar och att vänskapen skall sättas främst.
Vi har också samma mål med vart vi måste landa om det skall finnas ett vi.
Det känns positivt mitt i allt det tunga.


Kommentarer
Postat av: Titti

Det är viktigt med egentid, särskilt med småbarn. Man behöver hitta sig själv och även varandra igen för det är ju bara att inse; ingenting blir som förut när man skaffat sig familj! Men det kan ändå bli jättebra anpassat efter det nya. Kan man helt ärligt säga att man gjort och satsat allt på att det skall funka och det ändå inte gör det, jadå kan man ta nästa steg. Livet har lärt mig att ingenting är lätt o enkelt utan jävlar vad man får kämpa med allt!
Men det kan absolut vara värt det 😊 Det gäller bara att landa på bägge fötterna mellan dom olika stadierna livet erbjuder!
Känner verkligen med dig Lotta 💕
Stor kram o styrka till dig!🎈
Titti

2016-03-24 @ 13:36:44
Postat av: Anonym

Vi tänker på er och finns här om ni behöver! Kram Anna & Nicke

2016-03-28 @ 11:55:11
Postat av: Anna

♥ från Genarp

2016-04-06 @ 08:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback