Nytt hem i sex månader

I helgen flyttade jag till en lght jag hyr i andra hand i sex månader.
Det kändes hemskt att lämna huset och trädgården och alla minnen bakom mig, men detta är vad som måste göras, sedan får tiden utvisa vart resan slutar.
Väl på plats då jag fått iordning det mesta så kändes det ganska bra faktiskt och panikångesten kröp tillbaks till sitt mörka hål.
 
Tre nätter har jag nu haft barnen här om man räknar med inatt.
De verkar hittills ta allt med ro och ser fram emot att både vara hemma i huset och i lägenheten med den nya spännande gården utanför.
Denna veckan har vi försökt äta middag tillsammans allihop ett par gånger också för att underlätta övergången för barnen.
 
Jag känner mig lite gladare igen och har hopp om framtiden, hur den än blir och skall lägga fokus på att sova bättre nu när jag kommer ha flera nätter i veckan med ostörd sömn samt göra roliga saker som ger energi de dagar jag är ensam.
De dagar barnen är här ligger fokus såklart på dem och mycket mys i samband med nattning.
 
Hälsan känns lite låg just nu, mycket som snurrat i huvudet och dålig sömn gör väl sitt tänker jag.
Har kokat mig ingefärashot idag och hoppas att den kan hålla förkylningen stången till efter varvet för på lördag smäller det. Då skall det bli gött att bara fokusera på att springa och njuta av stämningen på stan i dryga två timmar. Kvällen efter loppet kommer spenderas med goa fotbollstjejer i ett spabad med ett glas bubbel.
OM benen bär mig från pendeln upp till Annelie vill säga =)
 
Kärlek till er alla, ta hand om varandra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback