Semester - poolbad och krabbfiske

Andra halvan av min semester var tillsammans med mina barn.
Vi ändrade vårt varannanveckasschema till att ha barnen 2 veckor i sträck var under sommaren för att öka möjligheterna att kunna åka iväg någonstans utan att behöva stressa.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Vi inledde våra två veckor med häng hemma hos min kusin och barnens sysslingar.
Middag tillsammans med våra föräldrar och sedan kubbspel och poolbad.
Lyx med en pool som håller 30 grader.... även om jag föredrar havet framför alla andra alternativ.
Barnen hade i alla fall skoj med sina sysslingar och O har övat på att skvätta så myckt som möjligt med sina kanonkulehopp :)
 
Det fina vädret fortsatte och vi drog ut till have för krabbfiske och bad.
Denna gången hade jag lärt mig från förra årets misstag då krabbfisket uteblev när det blåste upp till storm, så denna gången började vi med att fiska krabbor.
(null)
 
(null)
 
(null)
Hinken blev välbesökt och vi hade en smart fiskmås intill oss som passade på att snatcha en av de krabbor som kröp fram ur tångruskorna för att ta vårt bete.
Så han fick sig ett skrovmål uppe på bryggann.
 
(null)
 
(null)
Sandslottsbygge ingår ju såklart när man är på stranden.
 
(null)
 
(null)
En supermysig dag i Fiskebäck ända tills O halkade i vattnet från en blöt sten och vi fick åka hem till morfar och torka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback