Semester - Hindens rev/Karlsborg

Efter att ha lämnat över barnen till deras far inledde jag min semestervecka på solokvist.
Packade ihop allt jag skulle behöva för en vecka och begav mig mot Vänern och Svalnäs badplats.
(null)
Planen var att SUP:a ut till udden av Hindens Rev.
Det var längre än jag trodde, men man kan ju inte ge upp halvvägs, så jag paddlade på.
Väl där ute satte jag mig och ringde min pappa som bara skrattade när jag sa vart jag var och undrade om det inte skulle bli lite mörkt på hemvägen eftersom klockan redan var 21:30.
 
(null)
 
Det blev ganska mörkt till slut. Delvis för att det låg regnmoln över hela himlen.
Men jag kom tillbaks strax efter elva på kvällen.
Sedan tog det ju ett tag att duscha av mig och våtdräkten och packa ihop SUP.
Kvällsmat och tandborstning, sedan kröp jag ner i bilens baksäte i min sovsäck.
(null)
 
Avslutade äventyrskvällen med ett avsnitt av Sommar i P1 och lite chokladöverdragna nötter.
(null)
 
Måndag morgon var mulen och med lite regn, så ingen idé att åka till Läckö och paddla mer.
Istället åkte jag direkt till SKövde där jag träffade på lite gamla ingifta släktingar.
Och på eftermiddagen körde jag till Karlsborg där jag skulle sova hos min syssling Linda.
Medan hon och ungdomarna lastade moppar inför deras tripp till Småland dagen efter passade jag på att ta en långpromenad runt stan.
(null)
 
(null)

Givetvis blev det runt Vanäs udde och den vackra fyren, in på fästningsområdet, längs stenbryggan och tillbaks.
Saknar dessa trakter något enormt ibland, kanske får bli bättre på att bara ta mig dit nån gång varje sommar.
(null)
Idas bryggas bakficka som vi tänkt besöka för ett göas vin hann stänga, så det fick bli en skål på balkongen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback