Gymmet - 1:a gången på tio dagar

Äntligen fick jag tummen ur att sticka och träna.
Efter en hel slapp vecka.
Körde styrka i ca 40 minuter. Vingarna på ryggen, biceps, triceps, framsida axel, mage och lite utfall med skivstång.
Göttigt var det och inte alls så mycket folk.

Väl hemma igen kom jag ihåg att jag skulle kolla mina däck eftersom ratten skakt så förbannt till/från gymmet. Höger framdäck hade nästan ingen luft kvar alls.
Tillbaka ut och till macken. Pumpade däcket - så nu får vi se om det håller, annars får vi dra i punkaspray och om det inte hjälper köpa ett nytt däck.

Hämtade ut paket från La Redoute också.
Ett naturvitt sofföverdrag som känns som att det förbättrade soffan. Måste dock dränka på med lite kuddar över det hela så det ser ännu bättre ut.
Och två varma tröjor. En svart polotröja med dragkedja fram och en bläckgrå kofta.
Ibland kan man fynda på postorderföretagens vinterrea. Behövde verkligen en ny polo, eftersom min gamla nu är så nött över armbågarna att den snart går sönder.

Har dammsugit av hela huset och plockat undan lite eftersom vi får gäster ikväll.
Skall nu kasta mig in i duschen innan det är dags att laga mat.
Idag blir det  "Fluff under täcke" ett recept som jag lärde mig av mitt ex.
Det är kokt ris som man lägger i en ugnsäker form, kasslerbitar och knaperstekt bacon ovanpå.
Till sist häller man en sås över gjord på matlagningsgrädde, dijonsenap, salt och peppar.
Om man vill kan man lägga över lite riven ost också.

Kvällens plan är att frossa i chips, godis, morots/gurkstavar, dipp och läsk och vråla karaoke.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback