Home Sweet Home

För dem som inte vet, skall jag nu berätta...

...i november 2006 köpte jag och min älskling hus ihop. En villa på 130 + 50 kvm med garage.
Min kollega efterlyste lite fler bilder på hemmet, så här kommer de:

 
Detta är vårt hus från framsidan sett. Till vänster om ytterdörren ligger köket. Till höger gästrummet.

Våning 1:

 
Välkommen in i hallen. Till vänster ligger köket, rakt fram vardagsrummet, snett fram till höger badrummet och gästrummet, precis till höger innanför dörren går trappan upp till övervången.


  
Köket, som inte används så mycket som man skulle vilja. Tiden räcker inte till om man skall hinna arbeta, hålla sig i form och spela rock'n'roll.

   
Vårt vardagsrum för nedervåningen. Med stora skänken fylld med fin whisky. Och en öppen spis för romantisk levande belysning. Från detta rum finns utgång till inglasade uteplatsen.

  
Badrummet. Med golvvärme och en egen liten bastu för kalla vinterkvällar.

 
Gästrummet och biblioteket... eller vad man nu skall kalla det. Det är denna soffan som överdraget är till som jag bloggat om tidigare. I ljus beige färg för att matcha öronlappsfåtöljen.


Innanför gästrummet med utgång till den inglasade uteplatsen ligger vårt "pysselrum".
Långt ifrån färdigställt - blir någon gång i framtiden barnkammare.


Mellan kök och garage har vi vår tvättstuga.


Innanför tvättstugan ligger pannrummet. Här eldas det för fullt för att elräkningen skall bli acceptabel.
Ytterligare ett rum finns innaför detta rum. Det är förråd med extra frys + alla mina skor.


Våning 2:


Lilla "hallen" uppe precis då du kommer uppför trappan.
Rakt fram finns en liten toalett. Till vänster ligger vårt tv-rum/musikrum/datarum.
Till höger ligger sovrummet.

  
Where sweet dreams are made...


Lilla toaletten - med den hysteriska svampade väggfärgen. Den är HEMSK.
Detta blir ett projekt till våren/sommaren att måla om. Min tanke var vit bas och stora cirklar i mellan och mörkblått som kommer gå lite omlott över varandra. Kan det bli bra?

     
Hjärtat av huset. This is where it happens...
Våra datorhörnor, en jäkla massa gitarrer, basar och stärkare mm.
En det tv, två gigantiska fåtöljer mm. En av anledningarna till att vi sällan syns på krogen.


Sååå... tror att jag med detta kan kalla utmaningen avklarad.
Nu vet ni hur jag har det och hur det ser ut när jag skriver så fingrarna glöder.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Mysigt ni har det!

Postat av: Modebladet

Åh, vad fint! =)

2007-02-16 @ 23:17:14
URL: http://modebladet.blogg.se
Postat av: Åsa

Nice super nice kan inte berga mig tills vi kommer pa hus visningen kram

2007-02-18 @ 10:41:18
URL: http://www.zentasally.se
Postat av: Camilla

Hehey...ser ju jättefint ut...blir inte allsavundsjuk...hmm...men dock ej missunsam mina kära vänner...jag kommer snart och ser det IRL...kram

2007-04-08 @ 23:41:35
Postat av: Ellabella

Ni verkar ha det supermysigt! "Hjärtat av huset" som du kalla det var snyggt inrett! :) Nice!
Ha d fint!

2007-11-10 @ 23:34:51
URL: http://stylistella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback