Boktips...

böcker

Dessa tre böcker är vad jag roat mig med kvällstid och i solstolen de senaste veckorna.
Finn ett fel skulle jag vilja säga ha ha.

Well den första av en norsk författare var en kriminalroman som handlade om en polisman med alkoholproblem samt en seriemördare lös på Oslos gator i värsta sommarhettan.
Den var riktigt bra, men jag tror enda anledningen till att vi köpte den från början var p.g.a den anspelade lite på satanistiska symboler - vilket är både intressant och fascinerande.

Bok nummer två skriven av ingen annan än bystdrottningen herself - Pamela Anderson.
En halvbiografisk bok om jag fattat det hela rätt. Handlar om småstadstjej som blir upptäckt då hon följer med en kompis till en plåtning för att hjälpa henne med sminket.
Sedan rullar det på i snabb takt. Lite grann i sann tantsnuskanda fast mer rock'n'roll.
Lite skoj att försöka tänka ut vilka alla personer i boken egetnligen är i verkligheten också.

Tredje och sista och vår egen deckardrottning.
Ingen besvikelse där heller.
Liza Marklund levererar precis vad man förväntar sig och Annika Bengtzons privatliv blir allt rörigare.
Scenariot är i alla fall att en kvinna blir mördad mitt under Nobelfesten framför ögonen på Annika som lyckas ge ett vagt signalement på förövaren... och på den vägen bär det av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback