En låååång dag (Patriks födsedag)

Gick upp kvart i sex imorse.
Blev förbannad då jag åt frukost över att det började ösregna.
Typiskt när jag skulle åka hoj ända ner till Skåne, men jag hade ingen plan på att ändra planen så att säga.
Så tjugo över sex satt jag på hojen på väg ner till Osby.

Kom fram ca tre timmar senare och vi började första fackmötet klockan tio ihop med lite mackor.
Höll på en timme och gjorde sedan iordning lokalen för själva klubbmötet på lunchen.
Det tog en dryg timme och efter det snackade vi igenom lite vad som sagts i väntan på att vår personalchef skulle komma och sätta sig med lönekartläggning med två av oss i styrelsen.

Jag åkte dock vidare till huvudkontoret för att få utbildning i kundregistret.
Hur man gör ändringar och lägger upp nya kunder.
Det hela tog lite längre tid än jag trott, och först strax före fyra var jag på väg hemåt igen.

Väl hemma fick Patrik sina presenter, det är ju trots allt hans födelsedag =)
Men istället för att mysa hemma fick vi åka till akuten, eftersom något hänt med hans fot på väg hem från jobbet.
Han kunde inte stödja på den och den värkte nåt fruktansvärt.
Så in i bilen och ner till Axessakuten där vi satt i 1½ timma. Det enda de kunde göra var att ge honom antiinflammatoriska tabletter, så får vi se om det hjälper.

Väl hemma igen slängde jag ihop en sockerkaka jag skall ha till tårtbotten till kalaset imorgon.
Sedan åt vi god kaka baby bakat ihop med lite färska blåbär och hallon och vaniljsås.
Så jag tror han var ganska nöjd med sin födelsedag trots att den inte blev som han tänkt.
Imorgon blir det ju mer fira när hans släkt kommer hit.
Skall bli skoj att se vad de tycker om huset också.

Men nu är jag trött som ett ap.
54 mil på hojen under EN dag gör sitt.
Så nu skall lillan sova.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha den äran i dà, ha den äran i dà hurra hurra från oss till Patrik på hans stora dà
Åsa Jonas Zenta & Sally såklart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback