Midsommarfirande på altanen

Vi startade vårt firande runt fem.
Då hade vi fixat all mat och sånt i lugn och ro.
Vi satte oss ute på altanen, som tur var hade ösregnet precis avtagit något, annars hade vi nog knappt hört vad den andra sa för smattret på plasttaket.
Traditionell midsommarmat blev det som sig bör med snapsar.
Först testade vi Skåne Akvavit - den var äcklig, sedan Hallands Fläder - den enda jag kan dricka.
Till sist fick jag smaka lite på Läckö - den smakade mest kräftskiva ha ha.

När vi käkat klart tog vi tre rundor dart.
Patrik vann alla tre - jag är inte så bra, speciellt inte när jag är lite lullig.
Efter det spelade vi två rundor Super Mario Party och åt lite chillitryffel.

Sedan fixade vi fram varsin skål med jordgubbar och vaniljsås istället för grädde.
När vi åt dem tittade vi på The League. Vi hade båda sett den innan, men Patrik mindes inte så mycket eftersom han hållt på att montera möbler samtidigt.
Nu är filmen klar och jag skall greja lite till med bilder, Patrik står bakom mig och spelar Guitar Hero.

Hoppas er midsommarafton varit lyckad också =)

   
middag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback