Nerv i kläm? - faran med en fotosession.

Godmorgon!

Tror jag var vaken i nästan ett dygn igår.
Gick upp kvart i sex och kom i säng halv tre. Och ändå är jag vaken nu....

Igår efter jobbet kom Lotta och mötte mig och vi stack hem till henne en stund och fikade lite.
Passade på att busa lite med Emil - som inte var på riktigt strålande humör =)
Sedan tog vi vägen om affären och köpte korvbröd innan vi gav oss av till fototräffet, som visade sig ligga inte alls långt från där Lotta bor.
Vi var givetvis först, men då slapp man i alla fall springa och hälsa på alla som redan kommit...
...trodde vi.

Efter tjugo minuter ringer Lottas arbetskamrat och det visar sig att det busskort Lotta lånat av henne på lunchen fortfarande ligger i Lottas väska, så vi ilade ner till centralen för att möta upp henne och snabbt tillbaka igen.
Då hade det hunnit komma 8-10 personer till. Så då fick vi vackert gå runt och hälsa i alla fall ha ha.

Makeup-tjejen dök aldrig upp - vilket var extra synd eftersom det är hon som blivit inblandad i mitt klingonprojekt och jag hade tänkt snacka lite med henne om det när vi ändå fick möjligheten att träffas.
Eftersom de fotografer som var där var sugna på att plåta lite stegade vi snällt upp på övervåningen och sminkade oss själva istället.
Blev en jäkligt naturlig look för min del med bronzig ögonskugga.

Det blev en hel del plåtningar i alla fall. Tror det var sex olika fotografer som tog lite bilder på mig.
Skall bli skoj att se vad det blev. Nu var ju inte förutsättningarna igår perfekta, men kanske är det någon som tycker man är värd ett nytt försök i lite mindre kaosartade omständigheter.
Var lite jobbigt till en början att stå och posare och försöka agera när det satt tjugo personer bakom den som fotograferade och stirrade ha ha ha... då blev t.o.m jag lite blyg.

Lite teman som jag medverkade på:
Catfight med Lotta.
Vampyrens offer.
Sommarflicka och "livsfarlig" hund på lika villkor - fokus på hundens storlek för att matcha min.
Hår som en burka framför ansiktet så att bara ögonen syntes.
Vanliga porträtt/helkroppsbilder.
Nya kompisbilder i serie med lite baktanke ihop med Lotta.


Har i alla fall svinont i vänster axel efter att ha stått i en jäkligt obekväm pose då jag skulle hålla i mitt hår på burkabilderna. Kan liksom inte lyfta den rakt ut från kroppen. Känns som om en nerv ligger i kläm, men det går väl över i helgen hoppas jag =)

Hursomhelst en rolig kväll med en massa trevligt folk.

När jag väl kom hem satt grabbarna i soffan och tittade på Bottom och asgarvade. Jag joinade dem en liten studn och åt lite tacorester innan jag tog bort krigsmålningen och gick och lade mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fan vad roligt det skall bli att se bilderna sen :) Nyfiken som sjutton och avundsjuk på att jag inte fick gå på fototräff :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback