Ont i tårna.

Vi mötte Tommy och Ewa inne på Tavernan igår klockan sju.
Då regnade det som fan. Tur att vi valde att ta bilen in.
Vi åt en massa gott. Tzatziki och auberginedipp till brödet, sedan lite blandat till varmrätt. Tror alla fyra tog olika rätter och alla tyckte sina var kanongoda. Servicen var bra också, så dit kan jag gå igen =)
Efter att jag och Ewa fått i oss baklava till efterrätt och killarna druckit kaffe/whisky tog vi oss vidare upp mot Henriksberg.
Tommy fick sitta i lastutrymmet på bilen den korta vägen.
Han passade på att skrika några väl valda "släpp ut mig" och "hjälp" då vi körde förbi folk på vägen ha ha.

Vi träffade på Hasse, Maria och Johan redan innan kassan inne på stället och snackade med dem ett tag innan vi gick upp.
Där sprang vi på Alingsåsligan som var ute på möhippa. Den blivande bruden såg dock rätt trött ut och berättade att de hållt på sedan åtta på morgonen. För att pigga upp henne var det nån som kom med två shotglas - vilket man vanligtvis blir mycket piggare av *s* =)
De gick dock nån timme efter att vi kom för att gå vidare till nåt ställe där det var lite mer röj.

May's Hounds spelade sist, och gjorde en bra spelning som de andra gångerna jag sett dem.
En ny låt fick vi höra också. Och tydligen är jag och Maria, deras sångerska, lika. En tjej frågade om vi var sytrar och en kille trodde jag var hon efter spelningen och började snacka om hur bra jag sjöng, så jag fick lite fint peka honom i rätt riktning mot Maria ha ha.
Strax efter halv två var det dock dags för oss att bege oss hemåt. Så då blev det kramkalas med alla och bilfärd hem. Märkte att jag hade rätt ont i tårna av mina nya slingbacksandaletter då jag tog av mig dem, men det är bara för det skavt lite från peep-toe hålet fram, annars är de rätt bekväma trots klackhöjden.

Ställde klockan på kvart över tio imorse för att inte hela dagen skulle försvinna, men nåt måste gått fel för jag vaknade strax före tolv först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback