Dagens söndagsfilm = zombie/splatter

image719Ikväll blev det zombiefilm som söndagsfilm.
Day of the dead 2 för att vara exakt.
Den visade sig vara ganska underhållande, precis som zombiefilmer brukar vara.
Dock måste jag säga att den faktiskt hade lite mer handling än de flesta andra, men kanske aningens mindre splatter.

Gammalt ryskt virus försvinner under i slutet av 60-talet från en militärbas.
Hittas tre årtionden senare av metalpatienter ute på arbete i en ravin.
De smittas och helvetet bryter lös igen.
Ungefär så är huvudhandlingen.

Men för er som gillar denna typ av film så är den ändå sevärd.

Kommentarer
Postat av: anna

mm jag gillar zombiefilmer - vi har en hel del i dvdsamlingen här hemma =)
kram!

Postat av: Anders, Film- & Musikbloggen!

vad är det här för konstig uppföljare, "Day of the Dead 2", har jag aldrig hört talas om och jag trodde jag hade koll på zombierullar... Får nog kolla upp den där och se om den är nåt bra. tack för tipset! kolla in min blogg förresten.

2008-02-11 @ 13:10:12
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback