Hemmapyssel

Idag har vi varit pyssliga. Så nu kan vi slappa med gott samvete ikväll.
Patrik stack ut och försökte laga min biltuta då jag fixade med min klädrensning.
Det gick dock inget vidare. Han lagade själva stiften som var av, men tror att han råkade dra ur en kontakt nånstans då han drog i kablarna. Eftersom det sitter en airbag i ratten är det inte så himla lätt att öppna och kolla för en som inte kan nåt om bilar heller, så imorgon får jag ringa verkstaden och hoppas att de hinner fixa det innan besiktning nästa fredag.

Jag gav mig ut i trädgården en timme och räfsade upp alla löv som fallit från träden.
Två fulla säckar blev det och en gång till kommer jag få räfsa eftersom alla löv inte trillat av ännu.
Sedan fixade vi lite i förrådet så att det blev bättre plats.
Och tog in alla dynorna från möblerna ute på altanen. Och nu skall Patrik byta ut en hatthylla inne i tvättstugan mot den vi hade i hallen i lägenheten.
Det börjar arta sig med andra ord.

Igår satte dessutom Patrik upp en massa tavlor som inte blivit av att vi grejat med efter att vi flyttade in.
Så nu sitter alla Musse Pigg-tavlorna i trappan till övervåningen, samt lite semesterfoton från Skottland och Gotland på väggen bredvid köksdörren.
Och ikväll kanske vi sätter upp lite söta små badankstavlor på lilla toaletten också.

Myyyys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback