Taskiga löpband

Var och tränade igår igen, glömde dock göra inlägget om det.
Kom hem rätt irriterad.
Körde först styrketräning och sedan skulle jag köra intervallöpning på bandet.
Första bandet stannade efter fem minuters uppvärming, sa till om detta, drog ur sladden och körde igång igen.
Efter fyra minuter stannade det igen!
Då bytte jag band till ett som av någon anledning är inställt på pounds och miles per hour istället för km/h.
Fick löpt ca 15 minuters intervall där, men när jag skulle sänka farten igen efter ett upptempo så fick jag en enkelstöt av apparaten och den stannade.
Då blev jag trött och lade ner hela löpgrejen och gick och stretchade istället.
Sa till killen på vägen ut att det kanske var dags för någon form av service på banden. För tre gånger på srygt tjugo minuter känns inte helt acceptabelt.
Är dessutom lite störd över att just den killen jobbar där för han har inget som helst intresse av träning själv.
Fine!
Det kanske man inte måste ha, men man får i alla fall se till att sätta sig in i sakerna man jobbar mer och produkterna man säljer som i vilket annat jobb som helst tycker jag.
Annars kan man hitta sig ett annat jobb som faller inom ens egna intresseramar.

Uppvärmning: ca tio minuters roddmaskin.
Styrka: Drygt 30 minuters tung, intensiv styrka för hela kroppen.
Kondition: 10 minuters rask promenad och 15 minuters intervallöpning.
Stretch: Ca tio minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback