30-årig bröllopsdag

Idag säger jag grattis till mamma och pappa som lyckats hålla sig gifta i 30 år - med varandra.
De ville fira ordentligt och bjöd med oss till
Dinner 22 för en god middag.
Ett mysigt ställe på Södra Vägen i Göteborg, en halvtrappa ner.
Jag hade köpt ett stort fång tulpaner bundet tillsammans med lite eucalyptuskvistar som en liten present.

Alla utom Patrik valde detta på menyn:
- Löjrom / rostad brioche / rödlök / cremé fraiche 
- Lammytterfilé / Bönragu / Potatisterrine / Bacon & getostcremé
- 3 x Créme Brülee (lime, citron & vanilj)

Patrik åt en oxfilé istället och till dessert lakritsparfait med nån citronsås.
Den smakade lite mystiskt tyckte jag, men allt det andra var kanongott.
Det hela avslutades med espressos samt en kopp te för min del.

Eftersom det skulle ätas ute på restaurang tänkte jag att jag kunde kosta på mig att vara lite finare än vardagsjeans och tröja, så jag passade på att inviga klänningen som var lite mer 70-tal än jag tänkt mig =)
Men arbetskamraterna diggade den i alla fall.
 
Bruna strumpbyxor: Åhléns.
Klänning: Från nån amerikans affär - köpt på Tradera.
Kofta: HM.
Brunt linne: HM.


 
Inveg även mina nya nagellack från Depend.
Gillade dock inte det ljusa särskilt mycket - det blev lite tantigt, men det knallorangea var coolare än jag trodde. Så nästa gång målar jag nog bara med det istället.


Tack mamma och pappa för en mycket god och trevlig middag!

Kommentarer
Postat av: Ann

jo absolut, man är ju galet trött på snö och slask nu =/

jag tycker klänningen var jättefin, mycket finare nu när man får se hur den sitter på :)

Postat av: evelina

vilken fin klänning du hade på dig!

2008-04-11 @ 12:03:02
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback