Dött batteri

Jaha.
Så typiskt.
Patrik skulle stanna hemma imorse tills de som skall byta värmesystemet dök upp.
Så jag tänkte att jag tar väl egen bil in till jobbet då.
Stod redo ute thugo minuter tidigare än vanligt och vad händer???
Bilen startar inte, batteriet var heldött. Kanske inte så konstigt med tanke på att bilen stått i minst tre veckor.
Men ändå.

Fick jagat ut Patrik som fick läsa lite instruktion om vart hans kopplingspunkter till batteriet satt i huven och så försökte vi starta, men inget hände.
Så han fick ringa sin kollega som bara konfirmerade att vi kopplat rätt.
Vi testade en gång till och då funkade det.
Kom i alla fall i tid till jobbet med tre minuters marginal.
Nu får vi hoppas att bilen startar i eftermiddag - om inte har jag i alla fall startkablarna med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback