Konstiga sms

Idag när jag kom ner från övervåningen efter vi repat låtar hade jag ett missat samtal och två sms på mobilen.
Allt från nåt nummer jag inte kände igen eller hade i min lista.
Sms:en löd "gå ut" och "gå ut nu".
Så jag skickade tillbaka: "Vem är du och har du rätt nummer?"
Fick tillbaks: "Är du dum eller pappa skulle hämta dig, har åkt nu sorry".
Då fick jag känslan att detta var skickat till någon av ett syskon som var lite sne för att farsan fått åka i onödan.
Så jag svarade: "Min pappa är inte här och jag har inga syskon".
Då fick jag till svar: "detta är din pappa fattar du ingenting?".

Vid det laget började jag lacka ur och kände att denna personen skulle säkert fortsätta ringa och sms:a om han inte fattade att det verkligen var till fel person han hade numret.
Så jag ringde upp. Och förklarade att det var till mig han sksickat sms och att jag faktiskt försökt förklara att jag inte var den han todde.
Det visade sig att han försökte få tag i sin dotter. Konstigt att man inte har rätt nummer till sin egen dotter?
Well... nu slipper jag fler sms och samtal från den gubben i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback