Soligt och soft vid Anten

Fixade lite gott fika imorse.
Det blev tunnbrödsrullar med kyckling och kött från igår + potatissallad, tzatziki och vanlig sallad.
Smask!
Och så lite äpplen och lite ramlösa. Dessutom köpte vi glass i kiosken, så det gick ingen nöd på våra magar i alla fall.
Vi var alltså vid Anten - bredivd Gräfsnäs slottsruin.
Himla mysigt där och ganska lugnt trots mängden av barnfamiljer.
Ett dopp blev det också. Inte så farligt kallt, men svårt att gå i p.g.a stenig botten.
Hade jag inte kört hoj hade jag hoppat i från bryggan, men nu ville jag inte ha blött hår i hjälmen hem.

Vi trodde att vi hittade en bra väg hem, men det visade sig vara grusväg med stora traktorsspå havla vägen.
Patriks breda bakdäck spårade så mycket att han var rädd att det skulle skeva iväg såpass mycket att han skulle dratta i backen.
Men till slut kom vi ut på asfalterad bättre väg och så var vi snart hemma igen.
På vägen dit var jag tvungen att dra på lite på flygrakan....  tänkte att nu kan det inte finnas några poliser i närheten + mitt på dagen är risken för djur som springer ut ganska liten.
160 visade mätaren på... oj oj oj... då var det svårt att sitta kvar - fick krypa ihop över tanken.

Väl hemma tvättade vi av hojarna, så vi kan förbereda inför lilla mc-semestern som drar igång på lördag morgon.
Det skall tejpas på lite skyddsplast där packrullen skall sitta och då vill man ju inte gärna att det lite en massa damm imellan och skaver på lacken.

Lite bilder från idag:
     
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback