Idioter på krogen.

Gårdageskvällen blev grymt rolig.
Först stressade vi hem till Marie där vi fixade tacos, drac lite drinkar och gjorde oss snyggare =)
Sedan vidare till Jenifer som hade doftljusparty.
Hon hade dukat upp med en massa kex och ost, andra snacks och godis + MYCKET vin.
Så där blev man ännu mättare och lulligare.
Doftljusen luktade verkligen underbart.
Jag fick dock hejda mig lite, när beställningen höll på att ramla upp över 700 kronor.
Bantade ner den till 500-lappen och fick då ett 3-pack ljus i glas med brinntid på ca 35-40 timmar vardera i dofterna: mango/mandarin, Jordgubb/rabarber och kokosoas.
Ett lite större ljus i glas i doften Kryddig Vanilj (luktade precis som min bodypolish från Body Shop) och ett 12-pack teljus (ser ut som värmeljus) i en doft som kallades "Relax"... luktade friskt och lite lavendel - som jag normalt inte är så förtjust i.
Den skall tydligen verka avslappnande på kropp och själ och det kan ju vara bra.

Framåt tolv när de som inte skulle med till stan åkt hem, tog vi en taxi till stan.
Då följde även Jenifers kille med som precis vågat sig tillbaka hem till lägenheten.
Vi funderade på Deep, men eftersom det såg så dött ut hämtade vi ut jackorna igen och gick till Flying Scotsman istället. Gratis inträde och roligare blandning av musik.
Vi möttes av tonera till "O'boy vilket vackert väder" med Peps... det gjorde ju inte saken sämre.

Blir dock alltid förvånad över alla idioter till karlar som finns på krogen.
Samme snubbe var framme och försökte prata med mig typ tio gånger. Jag försökte hålla mig trevlig, men kort i tonen, eftersom jag inte hade lust att prata - jag ville bara dansa med mina kompisar.
Men när han kom tillbaka för typ sjätte gången och bara ur ingenstans frågade vad jag hade utbildat mig till surna jag till lite och snäste "Ärligt talat - jag är här för att dansa och ha kul".
Då fck jag vara i fred ett tag till. Senare fick jag en klapp i rumpan, givetvis av samme snubbe, då fick han the evil eye och smockan hängde i luften.
Men jag tror han fattade att jag blev förbannad för sedan höll han sig ifrån vårt gäng.

En annan kille tjatade om att vi alla skulle haka på honom ner till Dubliners istället, men jag sa att när jag går härifrån då går jag för att åka hem.
Dock hade jag sällskap med honom ner längs Avenyn efter att ha satt Marie i en taxi hem.
Han var ju ändå trevlig. Frågade efter mitt nummer, men sa att det lämnar jag inte ut bara sådär.
Förklarade att jag var lcykligt förlovad och att jag inte skulle vilja att Patrik lämnar ut nummer till en massa brudar - så då gör inte jag det heller.
Önskade honom lycka till med att få ragg inne på Dubliners istället, sedan gick jag och tog bussen hem.

Sprang på Martin från Hardcore Superstars också.
Han softade med lite öl inne på Flying... han hann dra innan vi snackat nåt mer dock.
Fick i alla fall veta att alla hans Rickenbackerbasar numera bara står hemma hos honom, eftersom han fått spons av annat märke.

Men hursomhelst var det en riktigt rolig kväll igår och jag lyckades hålla mig vaken och alert och kom hem först strax efter halv fyra imorse. En så lång kväll var längesedan jag orkade med.
Nu blir det biltvätt och sedan gräsmatteklipp innan Daniel med familj kommer för att grilla.

Vad gör ni ute i solen idag?

Kommentarer
Postat av: Linda

Mjaha, nu är det så här. Jag är mycket lättinfluerad just nu och jag är strax klar med boken "Snabba Cash".
Nu vill jag ha ett tips om en bra brun utan sol (brus?) som inte kostar mer är kanska 150 spänn och som inte blir nikotingul eller är svår att smörja in.
Just nu använder jag våtservetter, men jag tror att det blir dyrt i längden.
Lite tips kanske? Så är jag snyggt brusig och allmänbildad gällande stockholms undre värld när ni kommer upp och hälsar på ;)

Postat av: Theorebecka

Interesting site. Worth the visit!

2009-06-02 @ 11:38:28
URL: http://theorebecka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback