Makeupkväll & dans med tjejerna

Igår hade vi bestämt oss för att nappa på Emmas erbjudande om att gå på makeupkväll på Hår & Makeupstudion.
Totalt blev vi tre; jag, Marie och Therese. Therese slutade dock inte jobbet förrän klockan sex så jag och Marie fick starta på egen hand.

Vi passade på att kolla in nya kvarterskrogen bredvid jobbet.
De har ju en uteservering och After Work-erbjudande så det passade bra.
Kändes nästan lite sesmesterlyxigt där vi satt i solen och åt av deras texmexbuffé och drack vitt bubbelvin.
Vi fick trevligt sällskap av två unga killar som skulle vidare till Liseberg och se Maia Hirosawa efteråt.
De hade problem att äta då de inte satt vi ett bord så vi knödde ihop oss lite.
Strax efter sex traskade vi brudar vidare för att ta vagnen in till stan.
Givetvis var vi dödligt kissenödiga och resan inåt kändes som en hel evighet. Vi hittade dessutom en snubbe som redan tittat lite för djupt i flaskan.

Vi mötte upp Therese utanför studion som låg i samma uppgång som Jazzhuset.
Och så traskade vi upp. Där mötte Emma och hennes kollega Charlotte oss med snacks, godis och mer vin.
Upplägget var som så.... de frågade vad vi ville bli visade, så skulle de göra halva ansiktet samtidigt som de intruerade så vi kunde göra andra halvan.
Jag ville veta hur man trollar med skuggor för att få fram de drag i ansiktet man tycker om - alltså fick jag en dubbel bas med lite ljusare partier där man vill higlighta och mörkare där man vill dämpa.
Min make var ganska diskret i jordiga toner med lite gult/guld mitt på locket - blev väldigt fint tycker jag och ögonen såg extra blå ut =)
Marie körde på sin favvo - lite bronsiga toner och Therese blev läckert sotad runt ögonen.

Då vi var klara så stack vi tre vidare till Avenyn, hamnade på Hardrock Café i väntan på att Emma och Charlotte skulle komma och möta upp. Egentligen hade vi tänkt gå nån annanstans då, men det blev att vi stannade kvar i alla fall. Fan vad dyrt det är där. Två cider och en stor stark hamnade på 195 spänn.
Inte okej pris tycker jag! Så jag drack inget mer i ren protest (ok det kanske var lite för att slippa må illa också).
När de andra brudarna väl dök upp körde de Minttushots och jag fotograferade glatt.
Sedan blev det dans resten av natten tills klockan var strax efter två - då tyckte jag det var dags att bege sig hemåt.

Jag stapplade nedför Avenyn. Mest för att jag var supertrött och fötterna värkte.
Missade min snabba buss med fem minuter och fick vänta i nästan 40 minuter på nästa inne på Nisseplatsen.
Somnade till och från på bussen hem och var livrädd att jag skulle missa min hållplats.
Men nån gång strax efter halv fyra trillade jag äntligen in i hallen hemma. Då var Patrik och Tommy fortfarande vakna.
Då jag fick av mig mina remsandaletter såg jag att ena tån var helt skinnflådd.
Kanske inte var så smart drag att ta på sig ett par helt nya skor till en danskväll på stan?
Men snygga var de och egentligen väldigt bekväma.

Men vilken rolig kväll.
Synd bara att det skall vara så drygt att ta sig hem.
Nästa gång blir det nog nyktert och bil!


Och så lite bilder såklart:
     
     
     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback