Tjejkväll med vin och jobbsnack

Igår kväll svidade jag om efter allt grävande och begav mig med en halv bag-in-box upp mot området på höjden ovanför där vi bor.
En gammal kollega från Manpower bor nämligen där uppe med sin man och dotter.
Hon var gräsänka i helgen och dottern hade feber, så vi satt i köket och drack mitt vin och pratade om allt och ingenting och ganska mycket om Mary Kay som hon numera jobbar heltid för - som egen firma.

Det visade sig inte alls vara det pyramidföretag som jag trodde.
Ok, själv strukturen kan liknas vid en pyramid, men ingen profiterar på den andres bekostnad, utan alla får sin del av kakan. Och efter en massa info känns det som ett väldigt bra företag, speciellt för de kvinnor som har banr och kanske känner att de vill ha lite mer tid med dem.
Det går ju att lägga upp tiderna ganska fint själv så att säga, men det är klart, för att komma nån vart är det ju precis som alla anra jobb - det krävs att man lägger ner arbete på det.
"Väskan går ju inte själv" som hon uttryckte det.

Nåväl... jag skall följa med nån måndag då de har lite utbildningsträffar här uppe i Ale och se hur det funkar lite mer.
Sedan kan jag mycket väl tänka mig att börja sälja lite som extraknäck och för att själv kunna köpa podukterna.
tydligen är de världsledande framför kända märken som Biotherm, Clinique mm. Och det går att handla även om man har etiska och moraliska funderingar kring djurförsök osv... det görs nämligen inga tester på djur.
Så man kan kanske kan börja lite smått antingen i slutet av året eller början på nästa och köra på lite hårdare sedan när man blir mammaledig någon gång i framtiden och se vart det leder.
De verkar i alla fall ha väldigt fin sammanhållning... och DET är något som kan vara mycket ovanligt då det är många kvinnor inblandade.


Vad har du själv för erfarenhet av Mary Kay?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback