Mellandagsshopping

Även jag har fyndat.
Sedan har jag väl köpt saker som kanske inte var fynd för att priset var nedsatt, men ändå fynd i mental mening.
Försöker nu hålla mig till att köpa färre, mer genomtänkta plagg och av bättre kvalitet.
Jag höll mig i nästan två år från att beställa från Ellos, men sedan gjorde jag det igen - misstag.
Klänningstoppen gick sönder direkt och fick lagas, och nu är det en annan söm som gått upp.
So, no more Ellos.

Och egentligen varför?
Med den personalrabatt jag har på Åhléns borde jag köpa nästan allt där.

Nåväl, här är mina fynd:

Superskön cardigan från DAY Birger et Mikkelsen till halva priset. Går att drapera lite som man vill, måste dock inhandla en kiltnål att hålla ihop den med. Min är svart.


Fin, tunn cardigan med dubbelt tyg runt linningen. Går också att drapera snyggt eller ha helt öppen.
Kommer bli kanon att ha över nätt klänning i sommar när en kofta räcker istället för jacka.
Min är gråbrun/taupe i färgen.


Äntligen!! 
Ett till plagg från Hunky Dory i min garderob från Essentialskollektionen. En trelagersklänning 100% bomull.
Kommer funka lika bra som sommarklänning som tunika till jeans eller leggings.
Halva priset även på denna och min är i svart.


Nu till det som inte köptes till halva priset, men som ändå känns som fynd.
Ett fantastiskt smyckeset från Medero i Victoriapassagen. Silver och stenar i klart och gråbrunt glas.
Stora smycken som gör sig bra till de allra enklaste plaggen.
Me lajk a lot...






Vad har du fyndat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback