Underbar helg!

Vilken härlig påskhelg det har varit.
Vädret har ju varit helt grymt, sommarvärme på dagarna - lite kallare på kvällarna dock, men Brolyckarna bjöd på filtar att värma sig med så det gick att sitta kvar länge på altanen i alla fall.
Vi var alltså i Hedefors igår och åt middag.
Camilla och Ola stod för förrätten som var kalvcarpaccio med körsbärstomater, parmesan och nåt mer som jag inte kommer ihåg. Gott var det i alla fall =)
Sedan hade Lotta och Anders fixat foliepaket med grillade grönsaker i nån örtsky samt jättegott grillat kött som var förstekt i ugnen.
Vi fixade efterrätt och bjöd på frukt med cokladfondue. Det blev dock lite knepigare att äta eftersom vi flyttat in då och blivit fler än innan så alla hade lite svårt att få plats runt bordet, men finns det hjärterum så finns det stjärterum =)
Förutom en massa god mat så hoppade jag rätt mycket studsmatta med barnen.
Ett riktigt träningspass blev det och chockade alla inklusive mig själv med att lyckas komma runt ett helt varv på en volt.
Så nu måste jag impa på grannen hemma nån kväll ha ha.

Innan grillen spelade vi fotboll som vanligt på söndagarna.
En ny stjärna, Stefan, dök upp, men rätt många lös med sin frånvaro - hoppas det bara beror på att det var påsk.
Vi blev bara sex personer så vi körde med lite mindre plan 3 mot 3 utan målvakter så fick man bara göra mål genom att nicka in bollen eller skjuta på volley.
Lite klurigt, så inget mål för mig, men å andra sidan är det sällan jag gör mål, de gamla backtakterna sitter i och jag gillar att hålla mig på den sidan av mittlinjen för det mesta.

Idag har vi grejat mycket här hemma.
Medan Patrik var och köpte ny gasol till grillen klippte jag gräsmattan och rensade lilla rondellen på baksidan från ogräs så att den bara pryds av tulpaner som det är meningen.
Sedan fixade P taken på altanen och boa medans jag slipade soffa, stol och bord till altanen.
Så i veckan blir det till att börja måla. Tror vi har vit färg kvar från förra året, men svart bets måste köpas samt någon form av klarlack, så att man kan spilla grogg på bordet utan att det förstörs =)
En väldigt produktiv helg allt som allt, både fixarmässigt och socialt.
Men vi kanske borde ta det lugnare och tacka nej till lite mer saker?
Nästa helg är enda helgen utan nånting i kalendern fram till semestern i slutet av juni....

...och då är vi ju inte de som bara sitter hemma i soffan och kollar på tv på vardagskvällarna, utan det är rätt fullt upp då också...

Nåja, vila kan man göra när man dör.

Lite bilder från helgen:
   

   

   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback